تا سپیده

کفی بی عزا ان اکون لک عبدا، و کفی بی فخرا ان تکون لی ربا

تا سپیده

کفی بی عزا ان اکون لک عبدا، و کفی بی فخرا ان تکون لی ربا

تا سپیده

جاذبه خاک به ماندن میخواند و آن عهد باطنی به رفتن
عقل به ماندن میخواند و عشق به رفتن...
و این هردو را خداوند آفریده است تا وجود انسان را در آوارگی و حیرت میان عقل و عشق معنا کند

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۲۰ - مجله اینترنتی چفچفک
    یا رب...
دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

e39

شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۲۶ ق.ظ
اول ما یعصی الله تعالی ست خصال: حب الدنیا، حب الریاسه، حب النوم، حب النساء، حب الطعام و حب الراحة.
*

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

ان الذین یجادلون فی آیات الله بغیر سلطان اتاهم ان فی صدورهم الا کبر ما هم ببالغیه، فاستعذ بالله انه هو السمیع البصیر (غافر، 56)

و قال ربکم ادعونی استجب لکم، ان الذین یستکبرون عن عبادتی سیدخلون جهنم داخرین(غافر، 60)

خیلی حرفهای مهمی نهفته اس توشون. آیه ی اول میفرماید اگه دنبال حقی مجادله نکن، مجادله نشانه ی کبره

آیه ی دوم میفرماید تا جایی که می تونی خدا رو عبادت کن، به این فکر نکن که عبادتت کمه و توش حواست نیست و تو که گناه کردی عبادتت هم قبول نیست و ...

*

فک کنم توی وجودم کبر و حسد دارم

سوای اینکه دلم هزار پاره شده و راهشو نمی تونه پیدا کنه (به همین زمینیها خو کرده و آسمونو خوب نمیشناسه دیگه)

*

مثال برای قانون خلاء: کسی رو می شناختم که دلش می خواست همسر مورد علاقه اش رو پیدا کنه. اما آدمی رو که می خواست پیدا نمی کرد. برای اینکه احساس تنهایی نکنه گاهی تلفنی و گاهی با اینترنت با دیگران گپ می زد. هر کدوم از دوستهای اون یکی از صفاتی رو که اون برای فرد ایده آلش تصور می کرد داشت، اما هرگز اونی نبود که اون می خواست . به قول خودش ، سرش رو با آدمهایی که خیلی هم تو زندگیش مهم نبودند، گرم می کرد و همیشه می گفت وقتی همسر دلخواهم رو پیدا کردم این آدمهای اضافی رو از زندگیم خارج می کنم! اما من بهش گفتم طبق قانون خلاء تا تو این آدمهای اضافی رو از زندگیت خارج نکنی ،نمی تونی فرد مورد نظرت رو پیدا کنی! یعنی حتی برای دریافت یک دوست واقعی هم اول باید دوستهای الکی و غیر واقعی رو از زندگی بیرون کنین یعنی خلاء ایجاد کنین. دوست من ، اول به شدت از این تنها شدن می ترسید اما بالاخره قانون خلاء رو پیاده کرد. اون هر کسی رو که واقعا" زوج دلخواهش نبود از زندگیش کنار گذاشت.به محض ایجاد خلاء ، فرد مورد نظرش رو به طرزی معجزه آسا پیدا کرد. اون دقیقا" همون کسی بود که دوستم توی رویاهاش داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۳
الاحقر

نظرات  (۴)

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام
فکر کنم اونی که گرفتار دردی هست، بهتر و قشنگتر میتونه دعا کنه برای هم دردش.
آقا ما هم گرفتار شدیم.
افتادم از بهشت در این ارتفاع پست!
التماس دعا پلیز
پاسخ:
سلام
درد؟ کو تا درد!

انشاالله هرچی خیره
بسم الله

سلام
این فیزیک، عجیب وصله به قوانین خداوندی و ماوراء
امروز داشتم به پاندول فکر میکردم. اسمش رو یادم نیست همون میله ای که چند تا پاندول ازش آویزون هستند کنار هم. وقتی اولی رو از دور ول میکنی میخوره به دومی ولی دومی تکون نمیخوره و نیرو رو منتقل میکنه به بعدی و بعدی میپره هوا! که یاد شیطان و همنشین افتادم.
اینکه چطور همنشین بی سر و صدا روی آدم اثر میذاره! شیطون میزنه به اون . اونم میزنه به ما . در حالیکه ما شیطون رو نمیبینیم! سوره مبارکه ناس رو با همین وسیله فیزیکی میشه تفسیر کرد تا حدودی.
پاسخ:
سلام

نگاه قشنگیه. البته بسط دادن سنت های الهی و علت های قوانین ماورائی یا سایر چیزهای غیبی به جهان مادی همیشه جای نقد بوده. چه چیزهای مستقیمی مثل تاثیر صله ی ارحام در طول عمر یا تاثیر بیداری صبح در رزق و روزی، و چه چیزهای دیگری مثه اینی که شما فرمودین
البته اساسا جهان پژواکه...

به اون وسیله می گن گهواره ی نیوتون

فیزیک رو از جهات دیگه ای ارتباطش رو با فلسفه بررسی می کنن. در این زمینه می تونین در مورد دکتر گلشنی جست و جو کنین. استاد دانشکده فیزیک و گروه فلسفه علمه توی شریف. من البته خیلی نمی شناسم ولی کلا حوزه ی کارش فیزیک و فلسفه اس

درد رو نگفتین چی بود؟
بسم الله

درد آمبریو موندن دارم.

به مطلب "آمبریو" مراجعه شود. (البته به شرط تکمیل)
بسم الله

دکتر گلشنی رو که معرفی کردید پیگیری کردم. جالب بود. :)
پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی