تا سپیده

کفی بی عزا ان اکون لک عبدا، و کفی بی فخرا ان تکون لی ربا

تا سپیده

کفی بی عزا ان اکون لک عبدا، و کفی بی فخرا ان تکون لی ربا

تا سپیده

جاذبه خاک به ماندن میخواند و آن عهد باطنی به رفتن
عقل به ماندن میخواند و عشق به رفتن...
و این هردو را خداوند آفریده است تا وجود انسان را در آوارگی و حیرت میان عقل و عشق معنا کند

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۲۰ - مجله اینترنتی چفچفک
    یا رب...
دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

e8

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱ ب.ظ

یکی از مسائل مهمی که هرروز باهاش بیشتر روبرو می شم (و الان که تا امتحان فردا کمتر از 12 ساعت وقت دارم و هنوز صد صفحه مونده که نخوندم و یک "و" هم ازش بلد نیستم می خوام بنویسم!) اینه که:

چرا ماها همه اش داریم از بقیه ایراد می گیریم، عوض اینکه بر خودمون و ایرادهای خودمون تمرکز کنیم و اونا رو اصلاح کنیم؟

وقتهایی بیشتر توجه ام به این قضیه معطوف می شه که می بینم ایرادی که به بقیه می گیریم، توی خودم هست، چه بسا بسیار شدیدتر! (و این

اتفاق هر دفعه می افته بلا استثنا!) حالا کار ندارم به ایرادایی که دارم و تو بقیه نیس

این که روی ایرادای خودم تمرکز کنم، حتی باعث می شه حس بهتری داشته باشم و پیشرفت کنم (عوض این که همه اش نق بزنم!)

بیت: عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت تو برو خود را باش!

دیالوگ: ننویس، برو آب بکش

موضوع انشا: داستانی را که فردا سر جلسه می خواهید بنویسید همین الان بنویسید :دی

همین و دیگر هیچ و من برم درسم و بخونم و امید است که یه اتفاق خوبی فردا سر جلسه بیافته و نیافتم!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۸
الاحقر

نظرات  (۳)

بسم الله

سلام
بی ربط نوشت: شما درباره دانشگاههای تهران اطلاعات میدانی دارید؟ میخوام مقایسه بکنم با شهید بهشتی.
از نظر اعتبار، وسعت محیطی، سطح علمی اساتید و شکل ظاهری دانشجوها!
پاسخ:
سلام
منظورتون شهید بهشتی تهران و دانشگاه تهرانه (پنجاه تومنی)؟
یا شهید بهشتی تهران با بقیه ی دانشگاه های تهران؟
یا شهید بهشتی یه شهر دیگه با دانشگاه های تهران؟
:دی

اطلاعات خیلی کلی دارم.
رشته های پزشکی دانشگاه بهشتی انتخاب دوم کنکوری ها هستن. هرکی نتونه دانشگاه تهران قبول شه می ره اونجا. بنابراین سطح علمی اش خوبه! :))
همین طور رشته های انسانی، خصوصا روانشناسی و ایناش.
اما رشته های فنی اش تاپ نیست. بعد از علم و صنعت (یا با علم و صنعت) انتخاب می شن. یعنی اول شریفه، بعد تهران، بعد امیرکبیر، بعد علم و صنعت و بهشتی و عباسپور.

جو بهشتی تا جایی که می دونم سیاسی نیست. رقابت منفی هم ندارن گویا (اینو حسی دارم می گم از بچه هایی که می شناسم). دانشگاه تهران و امیرکبیر خییییلی سیاسی اند. یعنی همه چی تحت تاثیر سیاسته. شریف به شدت جوش علمی (از نوع دبیرستانی) هستش. علم و صنعت هم جو خاصی نداره، ولی مثه اینکه به شدت ولاییه اونجا. تیپهای آدمها توی دانشگاه تهران (خصوصا اونایی که تو انقلابن) خیلی خیلی مختلفه. ولی کلا آدمهای بی بخاری هستن. بیان دانشگاه بعد برن کافی شاپ و ... . برای آدمی که تکلیفش با خودش معلوم باشه دانشگاه تهران از نظر تجربه ی حضور در فضاهای متفاوت و سروکله زدن و شناختن شخصیتهای مختلف جای مناسبیه. از همین منظر به بچه ها کمک می کنه خودشونو سریع پیدا کنن. امیر کبیر و شریف تیپ بچه ها یه دسته. تو شریف همه درسخونن . امیر کبیر هم بینابینه. از طرفی چون دور و بر امیرکبیر و تهران کافی شاپو اینا زیاده، بچه ها روشنفکرطورترن! شریف وسط بیابونه عملا.
تا جایی که من شنیدم تو بهشتی (بیشتر توی رشته های انسانی و پزشکی) دانشجوهای دختر بیشتر از پسران! قدیما می گفتن آدم های مذهبی توش بیشتر از بقیه جاهان ولی الان به نظرم این طور نباشه. کلا بهشتی خیلی جای آرومیه.

دانشگاه تهران از بقیه ی جاها گنده تره. هرچند واحد مرکزیشو (یعنی 50 تومنی) حساب کنیم از بهشتی و علم و صنعت کمتره. دار و درخت هر سه تاشون زیاد داره. ولی چون رو شیب 30 درجه دانشگاه بهشتی بنا شده، زانو و کمر بچه ها در اثر کوهنوردی آسیب می بینه یه کم. بعد شریفه، بعد هم امیرکبیر که یه فینقیله جاس!
دانشگاه علامه (علوم انسانی) که هر دانشکده اش یه گوشه ی شهره، سطح علمی اش خیلی بالا نیست کلا. هرچند رشته به رشته فرق می کنه. دانشگاه هنر هم چندتا رشته اش بغل امیرکبیره ساختمونش و کوچیکه.
الزهرا هم خیلی بزرگ نیست. سطح رشته های هنری اش در مقایسه با فنی ها و محضاش بالاتره. جوش سیاسی نیست تا جایی که می دونم. جو خاصی ندارن این سه تا کلا.

در مجموع، همه ی دانشجوهای لیسانس کشور خیلی بی بخارن. و این چیزایی که من نوشتم در مورد لیسانس درستن. در مورد سطح علمی فوق و دکترا اطلاعات به درد بخور از بقیه ی دانشگاه ها ندارم جز شریف و یه کم تهران.

در مجموع سوالتون خیلی کلیهو این باعث می شه هر جوابی درست و غلط باشه همزمان :) اگه رشته رو بگین راحت تر و درست تر می شه گفت. مثلا تو شریف دانشکده به دانشکده بچه ها در حد زمین تا آسمون با هم فرق دارن ;) یا مثلا دانشکده های علوم اجتماعی خیلی جو به خصوصی دارن. یا مثلا معماری های دانشگاه های مختلف رویکردهاشون با هم کاملا متفاوته

مرحوم شریعتی گاهی پایین برگه های امتحانی بچه ها اندازه ی خودشون چیز می نوشته. با اغماض، حالا حکایت ماست :)
ممنونم از اینهمه اطلاعات :)
سوالم فقط یک کلمه جواب داشت.
بله یا خیر
که بعد اگر بله باشه براتون بگم چی میخوام :)
اینکه گفتم با شهید بهشتی میخوام مقایسه کنم. چون فضای اونجا تقریبا دستم هست. حداقل دانشکده فنی مهندسیش.
و  اما رشته، برای علوم انسانی میخواستم بدونم. یه جایی که توصیفش مثل شریف باشه. بچه ها برای درس خوندن برن؛ نه برای اینکه دانشگاه رفته باشن!
پس اول تهرانه.
پاسخ:
:)
باز خب چه رشته ی علوم انسانی؟ بعضی رشته ها فقط یه دانشکده ی خوب دارن، بعضیا خب دانشکده های خوب تو دانشگاه های مختلف دارن
فک کنم اصولا توی فوق این مسئله خیلی نگران کننده نیست. مگه اینکه یه رشته ای بخواید برید که برهم کنش دانشجوها توش خیلی مهم باشه.
اصولا توی فوق آدما بیشتر سرشون تو کار خودشونه، یعنی اگه نباشه اصن درسشون تموم نمی شه! کسیو تا حالا ندیدم خیلی از جو دانشگاه توی فوق ناله کنه :) یعنی اونایی که اون کاریو می کنن که می خوان خیلی اصن به جو موجود اهمیت نمی دن، راهشونو می دونن و راه و چاهو سریع پیدا می کنن
ممنون بابت راهنمایی هاتون.
اون شب دیگه نمیتونستم ادامه بدم. ببخشید.
پاسخ:
خواهش دارم

باز هم اگه سوالی بود در خدمتم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی