تا سپیده

کفی بی عزا ان اکون لک عبدا، و کفی بی فخرا ان تکون لی ربا

تا سپیده

کفی بی عزا ان اکون لک عبدا، و کفی بی فخرا ان تکون لی ربا

تا سپیده

جاذبه خاک به ماندن میخواند و آن عهد باطنی به رفتن
عقل به ماندن میخواند و عشق به رفتن...
و این هردو را خداوند آفریده است تا وجود انسان را در آوارگی و حیرت میان عقل و عشق معنا کند

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۳ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۲۰ - مجله اینترنتی چفچفک
    یا رب...
دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

e16

پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۲۶ ق.ظ

ابوحمزه عجب دعایی است، عجب دعایی است. چه تعبیرات بکری دارد

و راحل الیک غریب المسافه

و سبل المطالب الیک مشرعه

یا جایی که می فرماید اگر می دیدم که تو مرا می بینی گناه نمی کردم

یا جای دیگر که می گوید: تو هستی که می شنوی فریاد فریادکنندگان را...


مدتی است که درگیر موضوعی شده ام که اسمش را گذاشته ام "ادای دینداری". احساس می کنم همه داریم ادای دینداری را در می آوریم و از خود دین دوریم. ظاهر را چسبیده ایم و باطن را رها کرده ایم. از این مجموعه ی عظیم انسان ساز، به یک قاشق کوچک بسنده کرده ایم. جنبه های متعدد مختلفی دارد. فقه باید پی بنای باشکوهی شود که نمای آن مکارم اخلاق است. آن وقت ما اصلا معلوم نیست داریم کجا می رویم؟

و به طرز مشکوکی، احساس می کنم هرکاری که می کنم فکر میکنم بقیه نگاهم می کنند و قضاوتم می کنند. یا فکر می کنم ریا می شود. ... و آن کاری را که فکر می کنم درست است نمی کنم

دوست دارم از همه ی این ظواهر و قواعد، گام ها، شک ها و قضاوت ها، از همه چیز رها شوم، راحت شوم از این اذیت حضور دیگران که نمی گذارد

حجاب چهره ی جان می شود غبار تنم، خوشا دمی که از این چهره پرده برفکنم

به قاعده ی این عربهای پولدار نان به نرخ روز خور هم نیستیم که الکی تو بوق کنیم "رمضان یجمعنا" !

فقط ادا، فقط ادا... همه ی مان ادا هستیم، ادای اخلاق، ادای حق و عدالت، ادای کرامت، ادای باور، ادای علاقه، ادای همه چیز

دانه ی معنی بگیرد مرد عقل، ننگرد پیمانه را گر گشت نقل

قال الصادق(ع): صل من قطعک و اعط من حرمک و احسن الى من اساء الیک و سلم على من سبک و انصف من خاصمک و اعف عمن ظلمک کما انک تحب ان یعفى عنک فاعتبر بعفو الله عنک. الا تـرى ان شمسه اشـرقت علـى الابـرار و الفجـار و ان مطـره ینزل علـى الصالحیـن والخاطئیـن.

امام صادق (ع) فرمودند: با کسـى که از تو بریده بپیـوند و به آن کـه از تـو دریغ کرده بخشش کن و با کسى که به تو بدى کرده نیکى کـن و به کسى که به تو دشنام داده سلام کـن و باکسى که به تـو دشمنـى ورزیـده انصاف ورز و کسـى که تـو را ستـم ورزیده عفو کـن، همچنان که دوست دارى که از تـو گذشت شود. به عفو خدا از خودت عبرت گیر. آیا نبینـى که آفتابـش بر نیکان و بدان هر دو مـى تابـد و بارانـش بر شایستگان و ناشایستگان مى بارد؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۱
الاحقر

نظرات  (۶)

ما به دنیا آمده ایم که با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم. آیت الله بهجت
بسم الله

*سلام و عیدتون مبارک*
اگر برای ما هم توضیح بدید، ثوابش رو میبرید.
پاسخ:
سلام، عید شما هم مبارک
می دونید خوبی این عید چیه؟ روز خوشحالی پیامبره!

ثواب؟اونی که نوشته هاش ثواب انگیزه شمایید نه این احقر

دیشب نوشتم که یادم نره، تکمیل شد
بسم الله

سلام
متشکرم.

متأسفانه قضیه نگاه دیگران و ریا و طفره عالمانه از کار درست بدجوری زمینم زد.
یه مدته که فهمیدم اگر سر به هوا راه برم کمتر زمین میخورم.
یعنی بجای اینکه تو مسیر نگاه کنم کی داره چطوری راه میره، کی عقب افتاده، کی اتراق کرده و ... نگاهم به حضرت رب باشه و هر قدمم رو با لبخند او بسنجم نه با قدم برداشتن دیگران. که تو دنیای امروز اکثرأ دارن عقب عقب میرن. هر وقت خواستم مثلأ هم قدمی کنم با دیگران که تعریف و تمجید نشنوم یا بخاطر روحیه کسی که عقبتره و ... داغون شدم.
برای تمام اینها باید حساب پس بدم.
حالا چند وقتیه هر موقع فکر میکنم اگر فلان کار رو به سرانجام برسونم، به چشم مردم .... فورا نگاهم رو میبرم اونجا که باید پرونده رو مهر بزنن. بعد میبینم اگر ندوم نمیرسم.
اگر معطل کنم نمیرسم.
تا فکر مردم اومد، سریع رو برگردونید.
آقا منتظره.
نتیجه ای که گرفتم: راهی که باید! برم. که حتما هم شاهراهه. و از خداوند بخوام که از چشم بد نگهم داره. از زبان بد نگهم داره. از فکر بد نگهم داره. و عملم رو برای خودش خالص کنه. ازش خواستم، شما هم بخوایید؛ حصاری دورتون بکشه و محافظتتون کنه.
اینطوری با یک قوت قلب خاصی میتونید قدم بردارید.
هر جا لازم بدونه برای تبلیغ خودش (خود خودش) عمل شما در چشم دیگران دیده میشه. هر جا هم نخواد سر پوشی میکنه و حریم خصوصی رو نگه میداره.
------
امیّه پسر عبد شمس، برای اینکه با عموی خودش هاشم (پدر بزرگ پیامبر اکرم صل الله علیه و آله) رقابت کنه و زمامداری رو از دست ایشون بگیره، همه جور بذل و بخششی کرد همه جور ادای مردم داری و کرم و ... از خودش درآورد ولی به چشم کسی نیومد.

بعد از اینهمه سال، تازه فهمیدم مراقب این باش مراقب اون باش، بازی و سرگرمیه. آدم فقط باید مراقب خودش باشه.

پاسخ:
سلام

خیلی ممنون از این کامنت :)
سلام و صبح بخیر
چیزیم ازش فهمیدید؟ اون مثال یکم غیر مرتبط بود.
پاسخ:
سلام

خیلی چیزا! اصن نکته اش همینه، در گفت و گو dedication مهمتر از همه ی چیزهای دیگه است!
بسم الله

سلام
قبول باشه دعا و عباداتتون
حرم آقا، روبروی گنبد طلا، اختصاصأ یاد آخرین التماس دعاتون بودم. و دعاتون کردم. امیدوارم بهترین اجابت براش نوشته شده باشه.
پاسخ:
سلام بر شما

مرسی ...
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم.
ایاک نعبد و ایاک نستعین.
اهدنا الصراط المستقیم.
صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و لا الضالین.
پ.ن. فکر کنم اینطوری بهتره:
دانه معنی بگیرد مرد عقل
سرکشد پیمانه را چون گشت نقل

پاسخ:
با اینی که من نوشتم، همونی که نوشتم جورتر در میاد!
البته نمی دونم کدوم بیت سروده ی شاعر و کدوم پرداخته ی کاتبه!

مرسی از یادآوری مهمتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی